HOOFDSTUKKEN
5.5 Studiebegeleiding
Onder studiebegeleiding vallen alle vormen van ondersteuning ten aanzien van de leerprestaties:
- de vakdocent en de mentor zijn in eerste instantie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een goede studiehouding en dragen zorg voor de rapportage hierover aan de ouders;
- als blijkt dat problemen niet eenvoudig op te lossen zijn, dan wordt er een beroep gedaan op gespecialiseerde collega’s;
- voor leerlingen met lees- en spellingsproblemen is er een aanpak, zowel in groepsverband in klas 1 en 2 als individueel;
- leerlingen met problemen op het gebied van rekenen kunnen deelnemen aan speciale
begeleidingslessen; - op het terrein van motoriek is er begeleiding motorische remedial teaching (mrt).
- leerlingen die angst hebben om te moeten presteren, worden zowel in groepsverband als
individueel, begeleid met faalangstreductietraining (frt). Dit gebeurt vooral in de brugklas, leerjaar 2 en in de examenklassen; - leerlingen van alle leerjaren kunnen (tegen een vergoeding) begeleiding krijgen van
‘Lentoren’. Dit zijn leerlingen uit de hoogste klassen die over de capaciteiten beschikken om bijles te geven. Zie ‘Lentoren’ voor meer informatie.