HOOFDSTUKKEN
9. Kwaliteitszorg
We werken aan onze kwaliteit middels de PDCA (plan-do-check-act) cyclus, een werkwijze die gericht is op constante verbetering van alle onderliggende en ondersteunende processen en documenten die ons helpen om onze leerlingen op de best mogelijke manier te bedienen.
In ons kwaliteitszorgsysteem spelen zowel onze teams als onze secties een belangrijke rol.
De teams bespreken, onder leiding van de teamleider en de leerjaarcoördinator, de studievoortgang en het welbevinden van de leerlingen. Teams bespreken, in een vaste regelmaat, de onderwijsontwikkeling in het team en de ontwikkeling van de individuele leerlingen. Op basis van een vast schema is er periodiek overleg tussen medewerkers die betrokken zijn bij het onderwijs aan, en de begeleiding van de betreffende leerling(en). Op basis van de uitkomst van deze besprekingen worden, waar nodig, extra acties ingezet of de uitvoering van onderwijs en begeleiding bijgesteld.
De secties zijn, onder leiding van de sectieleider, verantwoordelijk voor het bespreken van de inhoud (kerndoelen en eindtermen), didactiek, toetsing en resultaten die leerlingen schoolbreed behalen voor het vak. Daar waar nodig wordt de inhoud, de didactiek, de toetsing van het vak en/of de afstemming met andere vakken of afstemming tussen leerjaren aangepast.
Met dit cyclisch overleg wordt zowel de ontwikkeling van de individuele leerling op onze school als de kwaliteit van de uitvoering van ons onderwijs bewaakt.
Om de kwaliteit van ons onderwijs en begeleiding te garanderen en constant te verbeteren worden het bestuur, de directie, de teams en vaksecties ondersteund door de afdeling kwaliteitszorg.