Schoolgids.

9.1 Tevredenheidsonderzoeken

Naast de cyclische activiteiten van de teams en de secties om de kwaliteit van het Dongemond college te waarborgen zijn er ook andere jaarlijks terugkerende activiteiten, waarmee we de kwaliteit van ons onderwijs bewaken. Zo wordt ieder jaar aan de hand van instroom- en doorstroomgegevens onderzocht of de schoolloopbaan van de leerling goed past bij de ambities en meten we aan de hand van de cijfers de kwaliteit het resultaat per vak en vakdocent. In het kader van het project ‘Vensters voor Verantwoording’ wordt jaarlijks de tevredenheid gemeten van onze leerlingen en Ă©Ă©n keer per twee jaar van onze ouders/verzorgers. Op basis van de resultaten worden zaken binnen de afzonderlijke locaties en afdelingen besproken en waar nodig wordt actie ondernomen. Tenslotte heeft iedere medewerker jaarlijks een functioneringsgesprek met de leidinggevende. Daarbij worden ook de behaalde resultaten besproken, ook leerlingen geven input voor deze gesprekken.

Belanghebbenden voor ons onderwijs
We betrekken belanghebbenden bij ons onderwijs en hebben periodiek overleg met onze ouderklankbordgroepen, leerlingenraden, medezeggenschapsraad, basisscholen in onze gemeenten en scholen voor voortgezet onderwijs in onze regio. De samenwerking met andere scholen in de regio is goed en er is een “warme overdracht” van leerlingen die hier instromen.