HOOFDSTUKKEN
5.3 De ondersteuningscoördinator
Soms volstaat begeleiding door de mentor niet (meer) en neemt de ondersteuningscoördinator het over. Dit gebeurt als er sprake is van behoefte aan extra (tweedelijns) ondersteuning, waarbij meer specialistische kennis of vaardigheden van belang zijn. Elke afdeling kent een ondersteuningscoördinator bij wie de leerling, ouder(s)/verzorger(s) en mentor met de ondersteuningsvragen terecht kunnen. Bij een hulpvraag vanuit school worden ouder(s)/verzorger(s) hier altijd vooraf over geïnformeerd. In overleg met de ondersteuningscoördinator wordt er een hulpvraag en plan van aanpak opgesteld om de leerling zo goed mogelijk te kunnen begeleiden. Voor deze extra ondersteuning worden zowel interne als externe specialisten en hulpinstanties ingezet. Het Dongemond college werkt samen met lokale en regionale instanties als Centrum Jeugd en Gezin (CJG), gemeenten, GGZ, GGD, politie en diverse orthopedagogische praktijken.